Brev:
Ændring i madplanen
17. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Ændring i madplanen
Kære Helen
Nu skriver jeg igen igen, for at få et godt råd.... de plejer jo at være så gode!
Mine piger er nu godt 7,5 måned og spiser fint af skemaden, som de får 3 gange dagligt, forskellig grød til morgen, grøntsagsmos med forskelligt kød til frokost og det samme om aftenen + frugtmos til dessert.
Mine spørgsmål er:
1. Er det tid til mere skemad, altså flere måltider end 3? - hvad skal de ellers have og hvad tid?
2. De er stadig meget glade for deres flasker og får flaske kl. 05, 09, 12 (brokker sig efter skemaden for at få flasken), 16 og 18.30 før de kommer i seng, men er det for mange flasker?- Hvis ja hvordan trapper jeg så ned?
3. Jeg laver det meste af deres mad selv men er lidt i tvivl om, om jeg kan begynde at bruge lidt forskellige krydderier, hvilke ville være gode?
4. De får tit et stykke frugt eller brødskorpe i hånden at tygge på, men jeg er så bange for, de skal få det galt i halsen - men kan de godt selv styre det, så mor ikke behøver at bekymre sig?
På forhånd tusind tak
fra tvillingerne og deres mor:-)